Munten
Wil je euromunten opnemen of storten? Dit kan bij veel van onze Geldmaatwinkels en bouwmarkten van Gamma en Karwei.
Het verschilt per bank of je gebruik kan maken van onze muntautomaten, dus check eerst de voorwaarden van je bank. Daar zie je ook wat de kosten zijn voor het opnemen en storten van munten. Je kan zoveel munten storten als je wilt, maar houd er rekening mee dat een muntautomaat ongeveer 900 munten per keer kan verwerken.
Munten opnemen
Neem je munten op bij een van onze geldautomaten, dan ontvang je je geld in muntrollen. Je hebt altijd je bankpas nodig om munten op te nemen. Het bedrag wordt direct van je rekening afgeschreven. Neem je meer dan 10 rollen op, dan moet je eerst de uitgiftelade leegmaken voordat er nieuwe rollen worden uitgegeven. Controleer altijd of je alle rollen hebt uitgenomen.
In een muntautomaat zitten rollen met munten van 5 cent, 10 cent, 20 cent, 50 cent, 1 euro en 2 euro. Elke muntwaarde heeft een vaste hoeveelheid munten per rol:
- 50 x 5 cent (2,50 euro)
- 40 x 10 cent (4 euro)
- 40 x 20 cent (8 euro)
- 40 x 50 cent (20 euro)
- 25 x 1 euro (25 euro)
- 25 x 2 euro (50 euro)
Veelgestelde vragen over munten
Als je storting vastloopt, neem dan contact met ons op via: 088-1104100. Bereikbaar: ma - vr 08.00-18.00 uur. za 09:00 - 18:00.
Je kunt munten storten op een rekening waarvan je de bankpas en pincode hebt. Je kunt alleen munten storten met een bankpas van ABN AMRO, ING en Rabobank.
Bij de uitgifte van muntrollen ontstaat soms vertraging, zeker als het om rollen van verschillende munteenheden gaat. Wacht daarom de transactie altijd helemaal af. Ook kan een storing optreden, waardoor niet alle muntrollen worden uitgegeven. Ook hier geldt: wacht de transactie af en dien binnen 13 maanden telefonisch een verzoek voor teruggave in als de uitgifte niet overeenkomt met de opname. Dit kan via 088-1104100.
Heb je in 2022 of 2023 met deze situatie te maken gehad? Geldmaat heeft het proces in de automaat aangepast en transacties waar dit is misgegaan door hun bank laten corrigeren. Als klant zie je deze correctie op je afschrift. Je hoeft hier zelf niets voor te doen.